Karmamia
KARMAMIA Copenhagen is een Deens boetiekmodemerk met een voorliefde voor prints, kleuren en de perfecte pasvorm. De oprichter en creatief directeur, Mia Louise Jellig-Nielsen, heeft een journalistieke achtergrond en woont in Dubai, waar alle KARMAMIA-kleding lokaal wordt gemaakt door de eigen kleermakers van het merk. Dit biedt een unieke kans om binnen enkele weken nieuwe stijlen te maken, waardoor KARMAMIA-stijlen altijd up-to-date zijn met de nieuwste trends. Het merk is stevig verankerd in het Scandinavische minimalisme met een vleugje Midden-Oosten waar de kleding wordt gemaakt. Door deel uit te maken van de dagelijkse productie kan KARMAMIA ook de juiste productieomstandigheden bewaken en garanderen op een manier die geen enkel ander merk kan. Het doel is om vrouwen te kleden in moderne kleding met speciale aandacht voor de pasvorm en in klassieke kleuren en lijnen – waardoor de kleding keer op keer bruikbaar wordt als een echte klassieker. KARMAMIA wil kleding maken die meer dan één seizoen meegaat. Duurzaamheid en verantwoorde productie We hebben een andere aanpak voor het maken van mooie kleding met behoud van duurzaamheid voor onze planeet en de mensen die erop leven. We hebben onze eigen faciliteit in Dubai, waar we dagelijks met onze kleermakers samenwerken en persoonlijk kunnen instaan voor elke stap van de productiefase, in plaats van te vertrouwen op rapporten en incidentele bezoeken aan een verre productiefaciliteit. Dit geeft ons ook een unieke kans om een lopende productie op maat te houden, wat resulteert in veel minder overproductie. De meeste van onze stoffen zijn gemaakt van hoogwaardig kunstmatig satijnmateriaal dat veel minder water nodig heeft dan b.v. katoenvezels. De CO2-footprint voor ons satijnmateriaal is ca. 5 kg. CO2 pr. 1 kg. stof terwijl katoen, zijde of viscose een voetafdruk heeft van ca. 40 kg. CO2 pr. 1 kg. kleding stof. We streven ernaar kleding te maken die meer dan één seizoen kan worden gedragen en op veel manieren kan worden gebruikt. We streven ernaar om moderne klassiekers te creëren die jarenlang deel uit kunnen maken van de garderobe en keer op keer gebruikt kunnen worden.